27.09.2012r.
Z OBRAD SENATU
Pierwsze w roku akademickim 2012/2013 zwyczajne posiedzenie Senatu Uniwersytetu Rzeszowskiego odbyło się 27 września w sali konferencyjnej Biblioteki. Prowadził je wybrany na kadencję 2012-2016 Rektor prof. dr hab. Aleksander Bobko.
Realizując kolejność porządku obrad, zebrani, w głosowaniu jawnym, zaaprobowali tematykę posiedzeń Senatu w semestrze zimowym roku akademickiego 2012/2013; przyjęta została w tej sprawie uchwała.
W dalszej części dziekani poszczególnych wydziałów rekomendowali wnioski kadrowe, w sprawach zatrudnienia na stanowisku profesora nadzwyczajnego:
- dra hab. Mariusza Rudego (Wydział Biologiczno-Rolniczy),
- dra hab. inż. prof. UR Bohdana Rytsara, dra hab. Stanisława Domaradzkiego oraz dra hab. Jerzego Wróbla (Wydział Matematyczno-Przyrodniczy),
- prof. dra hab. n. med. Andrzeja Kaweckiego, prof. dr hab. n. med. Hayane Akopyan, dr hab. n. med. prof. UR Katarzyny Dzierżanowskiej-Fangrat (Wydział Medyczny),
- dra hab. Krzysztofa Kostrzewy oraz dr hab. Magdaleny Prejsnar-Wąsacz (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny),
- dr hab. prof. UR Gabrieli Dobrovicowej, dr hab. prof. UR Marii Kiovskiej, dra hab. prof. UR Kazimierza Śliwy, dra hab. Walentego Baluka oraz dr hab. Renaty Świrgoń-Skok (Wydział Prawa i Administracji),
- dr hab. prof. UR Jolanty Kamińskiej-Kwak, dra hab. Wojciecha Łysiaka oraz dr Diany Gergovej (Wydział Socjologiczno-Historyczny),
- prof. dra hab. Bogdana Mytskana (Wydział Wychowania Fizycznego),
- dra hab. Łukasza Łuczaja (Instytut Biotechnologii Stosowanej i Nauk Podstawowych).
Senat w głosowaniu tajnym wyraził poparcie dla wszystkich kandydatur.
Zaaprobowany jednomyślnie został także projekt zapisów na temat powołania, na kadencję 2012-2016, komisji senackich Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ustanowione zostały: Komisja ds. Dydaktyki i Wychowania, Komisja ds. Rozwoju Uczelni, Komisja ds. Budżetu i Finansów, Komisja Statutowa, Komisja ds. Nauki oraz wynikające z odpowiednich zapisów Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i odpowiednich rozporządzeń Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego komisje dyscyplinarne.
Następstwem powyższego była możliwość wyboru składu osobowego Komisji Dyscyplinarnej ds. Nauczycieli Akademickich.
W dalszej części obrad Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia dr hab. prof. UR Wojciech Walat rekomendował kolejno projekty uchwał:
- w sprawie zamiany zapisów uchwały z 21 czerwca 2012 r. w sprawie liczby studentów studiów stacjonarnych w Uniwersytecie Rzeszowskim, finansowanych z budżetu państwa w roku akademickim 2012/2013. Zgodnie z decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogólna liczba studentów studiów stacjonarnych w UR (bez studiów III stopnia) została zwiększona i wynosi 14 778 osób. Senat podjął w tej sprawie stosowną uchwałę.
- w sprawie uchylenia uchwały 75/05/2009, dotyczącej Regulaminu studiów podyplomowych. Według nowych ustaleń, zgodnych z zapisami znowelizowanej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, dokument ten, określający organizację i tok studiów podyplomowych, ustali zarządzeniem Rektor,
- zatwierdzenia efektów kształcenia dla kierunku informatyka, studia inżynierskie I stopnia, realizowane na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym.
Zebrani jednomyślnie zaaprobowali ponadto rekomendowany przez JM Rektora prof. dra hab. Aleksandra Bobko Regulamin obrad Senatu Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Pozytywnie zaopiniowane zostały także wnioski w sprawie powołania kierowników: Uniwersyteckiego Centrum Nauki Języków Obcych (dra Sławomira Schultisa), Centrum Sportu i Rekreacji (mgra Bogusława Berdela) oraz Centrum Kultury i Języka Polskiego dla Polaków z Zagranicy i Cudzoziemców „Polonus” (dr Hanny Krupińskiej-Łyp).
W sprawach różnych zatwierdzone zostały projekty uchwał w następujących kwestiach:
- upoważnienia JM Rektora do wyboru audytora, badającego sprawozdanie finansowe Uniwersytetu Rzeszowskiego,
- upoważnienia JM Rektora do zaciągnięcia kredytu obrotowego w wysokości do 5 mln zł, a także kredytu inwestycyjnego w wysokości do 10 mln złotych,
- zbycia mienia (działka Rzeszów-Załęże) oraz w sprawie ustanowienia służebności przesyłu (ul. Ćwiklińska, Zalesie),
- dodatkowego zatrudnienia JM Rektora prof. dra hab. Aleksandra Bobko oraz Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia dra hab. prof. UR Wojciecha Walata.
Na koniec prowadzący obrady JM Rektor prof. dr hab. Aleksander Bobko zaprosił zebranych na uroczystą inaugurację roku akademickiego 2012/2013 (1 października).
| Wstawił: | Jan SzczÄsny 2012-11-09 12:38:58 |
| Zatwierdził: | Ewa Krzyżanowska 2012-11-08 |
| Sporządził: | Małgorzata Dworak 2012-11-08 |